- Ile dni przed rozruchem technologicznym trzeba się zgłosić do serwisu i jakie informacje należy podać? O ile w umowie sprzedaży urządzenia nie jest to określone inaczej, gotowość do rozruchu technologicznego powinna zostać zgłoszona pisemnie (również mailem lub faksem), co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem usługi. Zgłoszenie gotowości do uruchomienia urządzenia powinno zawierać numer umowy sprzedaży lub numer fabryczny urządzenia, miejsce zamontowania oraz dane kontaktowe (telefon) i planowaną datę rozruchu.
- Czy gwarancja będzie zachowana jeśli sam uruchomię urządzenie? Warunkiem zachowania gwarancji jest przeprowadzenie rozruchu technologicznego przez Instalcompact-service. Protokół z wykonania rozruchu jest podstawą uznania gwarancji w przypadku wystąpienia ewentualnej awarii.
- Jak przedłużyć gwarancję? Istnieje możliwość odpłatnego przedłużenia gwarancji z 12 do maksymalnie 36 miesięcy od daty rozruchu urządzenia. Zlecenie w formie pisemnej powinno dotrzeć do nas najpóźniej 14 dni przed upływem pierwszego roku eksploatacji urządzenia. Minimalny okres przedłużenia gwarancji wynosi 6 miesięcy.
- Jakie warunki należy spełnić żeby zachować gwarancję i na kim spoczywa obowiązek dbania o sprawność urządzenia? Żeby zachować warunki gwarancji należy ściśle przestrzegać instrukcji użytkowania urządzenia zawartej w DTR. Obowiązek regularnego dokonywania podstawowych czynności kontrolno-regulacyjnych, od dnia uruchomienia przez okres gwarancji jak i po tym okresie, spoczywa na użytkowniku.[Serwis świadczy również usługi w zakresie czynności kontrolno-regulacyjnych, zapytaj o usługę]
- Co to jest DTR i do czego służy? DTR czyli Dokumentacja Techniczno-Ruchowa, zwana również „paszportem” urządzenia jest dokumentem opracowanym dla każdego urządzenia indywidualnie i zawiera takie informacje jak dane techniczne i ewidencyjne, rysunki oraz schematy kinetyczne i elektryczne, instrukcję rozruchu, obsługi i konserwacji, instrukcję BHP, normatywy remontowe oraz wykaz wyposażenia i części zamiennych urządzenia. Obowiązek posiadania DTR przez urządzenie wynika z dyrektywy Parlamentu Europejskiego nr 98/37/WE, a ścisłe przestrzeganie DTR jest warunkiem zachowania gwarancji. DTR klient otrzymuje w momencie zakupu urządzenia.
- Czy urządzenia wymagają dodatkowej opieki, skoro są „bezobsługowe”? Każde urządzenie, bez względu na producenta, wymaga stałego dozoru zarówno w czasie gwarancji jak i po jej zakończeniu. Ponadto w każdym urządzeniu zachodzi konieczność wymiany materiałów eksploatacyjnych i dokonywanie niezbędnej regulacji. W przypadku urządzeń zabezpieczenia pożarowego okresowe przeglądy wynikają z powszechnie obowiązujących aktów prawa.
- Na czym polega przegląd urządzenia? Przegląd polega na sprawdzeniu warunków funkcjonowania urządzenia i kontroli jego parametrów. Ponadto w ramach przeglądu dokonywana jest niezbędna regulacja sterowania oraz poszczególnych podzespołów urządzenia. W czasie przeglądu serwisant ma możliwość zdiagnozowania ewentualnych usterek i określenia sposobu ich usunięcia. [zapytaj o usługę]
- Jak można zgłosić przegląd urządzenia? Przegląd urządzenia można zgłosić wysyłając zgłoszenie na nr faksu 61 816 40 19 lub drogą elektroniczną firma@ic-s.pl. Zgłoszenie powinno zawierać dane zgłaszającego (nazwa, adres, nip, osobę do kontaktu + tel.), lokalizację urządzenia oraz numer umowy sprzedaży lub numer fabryczny, który można znaleźć w Dokumentacji Techniczno-Ruchowej lub bezpośrednio na urządzeniu (w przypadku urządzeń IC numer umieszczony jest na bocznej ścianie szafy sterowniczej).
- Na czym polega stała konserwacja? Stała konserwacja to zabezpieczona umową opieka serwisowa, mająca na celu utrzymanie urządzenia w stanie technicznym, który zapewnia ciągłe wykorzystanie jego pełnej funkcjonalności i ochronę przed nadmiernym zużyciem. Polega również na bieżącym usuwaniu ewentualnych usterek i awarii oraz w razie potrzeby, wymianie niektórych części bez dodatkowych opłat. W ramach stałej konserwacji jesteśmy nieustannie do Państwa dyspozycji, reagując na zgłaszane problemy z urządzeniem oraz służąc fachowym doradztwem. Zgłoszenia o nieprawidłowości w funkcjonowaniu urządzenia w stałej konserwacji traktowane są priorytetowo. [zapytaj o usługę]
- Jakie korzyści daje stała konserwacja?
- szybką reakcję na zgłoszoną usterkę,
- możliwość planowania kosztów użytkowania zestawu w skali roku,
- redukcję kosztów poprzez ograniczenie ryzyka wystąpienia awarii,
- terminowe dbanie o kondycję urządzenia,
- usuwanie ewentualnych awarii urządzeń w ramach stałej konserwacji,
- utrzymanie zestawu w pełnej sprawności przez cały okres umowy,
- fachowe doradztwo techniczne oraz pomoc w zakresie przepisów, wymagań oraz modernizacji.
- Dlaczego właśnie Instalcompact-service?
Instalcompact-service jest jedynym i autoryzowanym przedstawicielem serwisowym firmy Instalcompact, mającym wyłączność na dokumentację techniczną oraz oryginalne części zamienne, dla oferowanych przez Instalcompact urządzeń. Ponadto Instalcompact-service dysponuje również certyfikatami oraz autoryzacjami innych producentów urządzeń instalacyjnych.
O sile Instalcompact-service stanowią ludzie, fachowcy legitymujący się wieloletnim doświadczeniem i odpowiednimi uprawnieniami zawodowymi, nastawieni na innowacyjność i ciągłe podnoszący swoje kwalifikacje.
Rozbudowana sieć oddziałów serwisowych oraz dobra organizacja logistyczna, zapewnia sprawny dostęp do Klientów w całej Polsce.
- Jak można zgłosić awarię urządzenia? Awarię urządzenia można zgłosić wysyłając zgłoszenie na nr faksu 61 816 40 19 lub drogą elektroniczną firma@ic-s.pl. Zgłoszenie powinno zawierać dane zgłaszającego (nazwa, adres, nip, osobę do kontaktu + tel.), lokalizację urządzenia oraz numer umowy lub numer fabryczny, który można znaleźć w Dokumentacji Techniczno-Ruchowej lub bezpośrednio na urządzeniu (w przypadku urządzeń IC numer umieszczony jest na bocznej ścianie szafy sterowniczej).
- Jaki jest czas reakcji na zgłoszoną awarię i skąd dojeżdża serwis? Po zgłoszeniu awarii oraz po uzyskaniu przez nas niezbędnych informacji, do urządzenia kierowany jest serwisant z najbliższego oddziału serwisowego. Czas reakcji jest zależny od ilości i kolejności zgłoszeń i za każdym razem jest uzgadniany z klientem indywidualnie. Pierwszeństwo obsługi w sytuacji awaryjnej mają urządzenia objęte umową stałej konserwacji.
- Co to jest Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego? Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego określa warunki ochrony przeciwpożarowej, wynikające z przeznaczenia obiektu, sposobu użytkowania, prowadzonego procesu technologicznego i jego warunków technicznych, w tym zagrożenia wybuchem; sposób poddawania przeglądom technicznym i czynnościom konserwacyjnym stosowanych w obiekcie urządzeń przeciwpożarowych i gaśnic; sposoby postępowania na wypadek pożaru i innego zagrożenia; sposoby wykonywania prac niebezpiecznych pod względem pożarowym, jeżeli takie prace są przewidywane; sposoby praktycznego sprawdzania organizacji i warunków ewakuacji ludzi oraz sposoby zaznajamiania użytkowników obiektu z treścią przedmiotowej instrukcji oraz z przepisami przeciwpożarowymi. Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego jest obligatoryjna dla obiektów użyteczności publicznej (urzędy, kina, biura, szkoły, przedszkola, szpitale, itp.), zamieszkania zbiorowego (hotele, pensjonaty, sanatoria, domy wczasowe, domy opieki), produkcyjnych, magazynowych i inwentarskich, co wynika z Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 07 czerwca 2010 (Dz. U. Nr 109/2010 poz. 719).